IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

За ужас на европейските автопроизводители потребителите искат джипове

Автомобилните производители на Стария континент срещат все повече трудности при намаляването на вредните емисии

10:47 | 25.09.20 г. 18
<p>
	Seat SA Arona е изложен в дилърство на марката в Барселона. <em>Снимка: Angel Garcia/Bloomberg</em></p>

Seat SA Arona е изложен в дилърство на марката в Барселона. Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Европейските автомобилни производители имат проблем със SUV моделите - те продават твърде много от тях, пише The Wall Street Journal. 


Според приетите през 2009 г. разпоредбите на Европейския съюз за борба с климатичните промени автомобилните производители в Европа трябва да намалят средните си емисии на въглероден диоксид за своя автопарк с 95 грама на километър тази година, като в противен случай ще бъдат санкционирани. Това обаче става все по-трудно за автопроизводителите заради отслабения апетит към дизелови коли, които имат относително по-малко емисии на въглероден диоксид, недостига на електрически превозни средства и ръста в търсенето на SUV модели. 


“SUV моделите са полезни в подкрепа увеличаването на продажбите и рентабилността на автомобилните производители”, посочва Фелипе Мунос, анализатор на Jato Dynamics. “Техните високи емисии обаче значат, че автомобилните производители се нуждаят от нови идеи, за да отговорят на изискванията на ЕС”, добавя той. 




На най-големите пазари в Европа делът на SUV моделите от общите продажби на нови коли достига 50%. 

В сряда губернаторът на американския щат Калифорния Гавин Нюсъм подписа заповед, която цели да забрани продажбите на нови пътнически автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2035 г. 


Междувременно европейските регулатори започнаха да намаляват емисиите на парникови газове от автомобилите около десетилетие по-рано. Тяхната първа цел беше за 130 грама на километър до 2015 г. и понижение до 95 грама на километър до 2020 г. От следващата година ограниченията ще влязат в сила за всички нови коли, продавани в Европа. 

Това принуждава компаниите да адаптират предложенията си. Производителите на луксозни седани като Daimler и BMW разшириха автопарковете си, за да включат и по-малки автомобили. 

Потребителските вкусове обаче се движат в противоположна посока, насочвайки се към SUV моделите, които отделят значително повече въглероден диоксид спрямо по-малките коли. Това доведе до увеличаване на емисиите от автомобили от 2017 г. насам. Сега, на фона на наближаващия краен срок за европейските цели, автопроизводителите все още са далеч от тях. 
  
В първите години от усилията на Европа да намали емисиите производителите можеха да разчитат на нарастващата ефективност на двигателите, както и на регулаторни изключения и вратички. Но тъй като целта стана по-взискателна, натискът за разработване на нови технологии, особено по отношение на електрическите превозни средства и хибриди, се повишава.


В Европа, основно в Германия, производителите залагат на дизела, който отделя по-малко емисии от бензина. Но след като Volkswagen беше обвинен в измама и плати тежки глоби, потребителите обърнаха гръб на тази технология.   

Липсата на достъпни електромобили в същото време значи, че много купувачи се насочват към коли с бензинови двигатели. Продажбите на електрически превозни средства нарастват, но остават малка част от европейския пазар. 

Продължението на анализа четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:16 | 14.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

18
rate up comment 0 rate down comment 0
abdul
преди 4 години
Аз пък ще си купя права за 1кг CO2 емисии и няма да се съобразявам каква кола да карам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 3 rate down comment 1
Oбичам България
преди 4 години
мхм в Турция е така :-) никъде не ти дават в автобусче или такси касова бележка, обаче после през високата цена на горивото държавата си прибира акциза...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 4 rate down comment 1
sando1
преди 4 години
За момента по-справедливо, лесно, евтино за контролиране е такса през цената за горивото. Това с gps е далечно бъдеще. Трябва всяка кола да е свързана с интернет или да има начин да не може да се манипулира. предполагам знаеш че gps-а не е предавател. Трябва всяка кола да има монтирано устройство, което да записва маршрута, а това за момента не може да се направи надежно. Освен това ще е много скъпо. А и системата трябва да е на друг принцип, който само мери пробега според оборотите на гумите, а не gps, който ти следи и маршрута.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 3
Zlato
преди 4 години
Директно от GPS-а на колата в общината и през годишния данък МПС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 3
michaelis23
преди 4 години
да това наистина е ужаст, аз бих си поръчал оседлан конь, ако не може тагай камионь ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 9 rate down comment 1
sando1
преди 4 години
Да, това би било по-справедливо облагане, ама на практика как го виждаш приложението? Най-справедливо и лесно е таксата да влиза в цената на горивото. Колкото по-малко караш и колкото по-малко ти харчи колата - толкова по-малко плащаш еко такса,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 7 rate down comment 3
mvr0306
преди 4 години
Някой ден и това ще стане - ще има "регулация" задължаваща колите да имат вграден gps, уж за безопасност, и колата да е свързна в интернет посредством безжична мрежа - да сигнализира в случай на катастрофа.... Тогава вече няма скрито - покрито.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 7 rate down comment 4
Zlato
преди 4 години
Аз си мисля, че идеята е да ограничат щъкането на раята. С новите автомобили това вече е доста лесно. Имаш безплатни 1000 км на година. След това от 1000 до 3000 по 40 цента на километър такса СО2, от 3000 до 5000 - 50 цента и т.н. Схващаш ми идеята :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 8 rate down comment 1
фиг.1
преди 4 години
Единственото което спира законодателите е, че европейските производители все още изостават с електромобилите. Но в момента в който започнат да настигат теслите, такива рестрикции ще приемат, че свят да ви се завие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 5
mvr0306
преди 4 години
Искам да кажа че е безсмислено да се въвеждат всякакви нови регулации и евро стандарти когато не можеш да контролираш кой колко км изминава, съответно колко СО2 отделя. Знам, ще ме оплюете, но простата логика е очевидна. Истината е, че регулациите се въвеждат не да пазят околната среда, а да създават някакви пречки пред производителите на коли извън ЕС (скрита протекция), и на второ място самите бюрократи в Брюксел да си намират работа и оправдание на заплатите си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още